Mur de comentaris dels impulsors

Has de ser membre de Xarxes de transfomació educativa per afegir comentaris!

Join Xarxes de transfomació educativa

Comentaris

  • Bona tarda!
    A l'Oreig hem començat amb una dinàmica sobre la implicació dels nostres alumnes en la convivència i participació a l'escola. Vam fer grups de mestres per etapes i van sortir unes propostes de canvi molt interessants. L'ambient va ser molt dinàmic i engrescador per part de tot el claustre. Aquest ha estat un primer pas, per continuar al juliol durant la formació programada.
    Fins aviat!
  • Bona nit,
    A l'INS Pau Claris també hem començat ja a fer feina. La setmana vam fer el visionat del documental MLTS amb el claustre i després vam seguir construïnt la visió compartida del centre. Va ser una sessió intensa i enriquidora per tothom. Ara estem preparant una sessió per veure i treballar el documental amb les famílies la setmana vinent. Segur que també serà una sessió interessant per poder anar transformant el centre.
  • Hola equips impulsors!
    Com va el treball d'EN21 al vostre centre? Quines accions heu fet ja? Nosaltres a la ZER Conca hem visionat a nivell de claustre el video de la xerrada que l'Eduard Vallory va fer a BCN als directors, hem començat a treballar la visió del canvi a nivell de claustre a través de diferents dinàmiques per grups. Paral·lelament estem fent l'anàlisi dels resultats de l'eina de diagnosi. Properament també anirem a visitar escoles. Anem celebrant cada pas i tot el claustre està molt engrescat! Estem molt contents!
  • Bona tarda, a l'escola hi ha un gran grup de persones motivades i que ens anem formant per donar resposta a les necessitats que han anat sorgint els darrers anys.
    El canvi ja l'estime portant a terme. Des del curs passat hem anat introduïnt canvis a nivell metodològic i aquest curs els hem iniciat en l'avaluació.
    Les famílies han están expectants però a la velada actives i receptives, ens han ajudat a millorar amb les seves propostes, fet que valorem com a molt i molt positiu.
    Quan noialtre vam començar a gestar els canvis ens trobavem cada dilluns en el que en deiem trobades pedagògiques i en aquest espai definiem cap on creiem que haviem d'anar, analitzant els nostres punts forts, les nostres capacitats, voluntat de canvi ....
    Seguim fent camí.
  • A l'escola hi ha un petit equip que va fent propostes de petits seminaris per compartir formacions i bones pràctiques. Es una forma d'anar fent pluja fina a tota l'escola.
    M'agrada el que escriu l'Enric Sabaté sobre que un matí a la setmana transformen l'escola per a desenvolupar un projecte.
  • A la nostra escola, hem creat una petita comissió. Ens trobem cada setmana i a banda, treballem individualment fora d'hores. L'objectiu és donar forma a un projecte que impliqui tota l'escola. Des de P3 fins a 4t d'ESO. Estem ideant un gran projecte sobre el qual treballar plegats. Barrejant alumnes, trencant horaris, espais... La idea és que un matí a la setmana, tota l'escola es transformi i ens barregem tots per a desenvolupar el projecte. Costarà, ho sabem, però la il·lusió i les ganes ho poden tot. L'objectiu és anar enganxant a tots els membres de la comunitat educativa.
  • A l'escola Collserola de Sant Cugat fa 5 anys vam iniciar un nou projecte de direcció, amb el propòsit de construir un nou projecte educatiu que ens ajudés a retrobar-nos amb les famílies joves del nostre entorn, en concordança de les necessitats dels infants dels segle XXI.
    Ens vam plantejar fer un “petit /gran” gir en els plantejaments pedagògics i també en les estances de l'escola. Estem en un procés de transformació des de la concepció del benestar i la tranquil•litat dels espais harmònics i creatius .
    Fa cinc anys vam començar un projecte d'espais oberts i passadissos per la lectura, on els llibres, les plantes, les obres d'art, decoració significativa ens acompanyen i ens donen benestar.
    Nosaltres treballem des del grup impulsor de la comissió pedagògica, el claustre i de forma molt activa amb els monitors de lleure.
    Les famílies han estat en tot aquest procés molt actives i creatives, treballant en comissions per experteses i afinitats. Un exemple molt clar han estat la comissió "del jardí de les olors" on les families han aconseguit transformar un terreny abandonat en lloc d'aprenentatge, esbarjo i plaer pels nens i nenes de l'escola.
  • Nosaltres, a l'Institut de Sant Pol de Mar, ens quedem una tarda per treballar coordinadament els projectes. A més a més, de la reunió per àmbits del matí, on entre d'altres coses, elaborem els projectes. Jo com a directora del centre, m'adono que cal crear molta "germanor" i cohesió de grup de profes (nous i antics) perquè cadascú s'engresqui i tregui el seu talent -que és molt- per treballar els projectes.
    El que veig que costa més al professorat nou és acceptar que donar més autonomia als alumnes significa caos i descontrol.
  • Sí que és interessant la iniciativa que han pres a l'escola del Jaume. Primària o secundària?
    Jesús.
  • Nosaltres hem apostat per alliberar un grup de professors un matí a la setmana. Ens estem formant per cercar entre el professorat, l'alumnat i les famílies reptes
This reply was deleted.

Els equips impulsors del centre estan formats per docents que voluntàriament lideraran els processos de canvi en el propi centre. D’aquesta manera, el pes i sostenibilitat dels processos no dependran dels càrrecs interns ni de
l’assessorament del programa.

Els objectius d'un equip impulsor del centre són:
1. Assegurar que el centre tingui una visió del canvi ben alineada amb el marc d’escola avançada.
2. Transferir al centre educatiu els debats, acords, experiències i documents que es generin a la xarxa.
3. Garantir que l’equip directiu avala i reforça el procés de transformació, no
deixant-se endur per les necessitats de gestió del dia a dia.
4. Impulsar les principals iniciatives estratègiques acordades en cada moment.
5. Assegurar que les accions al centre estan alineades amb la visió del canvi i l’objectiu de transformació, evitant que iniciatives diferents es solapin o neutralitzin.
6. Facilitar la comunicació entre els agents i ajudar a resoldre conflictes entre les iniciatives.
7. Detectar els triomfs i el èxits assolits i celebrar-los!
8. Mantenir els processos de canvi, garantir l'acompliment de les etapes i el calendari.
9. Rebre formació i compartir-la amb la resta del claustre.

L’equip impulsor no té una direcció jeràrquica. És un equip en el sentit ple de la paraula, tot i que pot haver-hi un líder visible a qui recórrer per a facilitar la comunicació amb tot el centre. Aquest líder o enllaç de la xarxa és qui assistirà a les trobades de les xarxes territorials.

Haurà de mantenir una comunicació estreta amb l’equip directiu, però no de dependència.

A mode d’orientació recomanem que l’equip impulsor estigui format pel 15% del claustre, però serà cada centre el que determinarà el nombre i la configuració de l’equip impulsor que millor s’adapti a les funcions i objectius d’aquest.

827 Impulsor
Uneix-te a nosaltres!

Creiem que el coneixement s’ha de compartir. Per això fem servir una llicència Creative Commons, llevat que en algun material indiquem el contrari. Us animem a copiar, redistribuir, remesclar o transformar els continguts propis d’aquest web, i només us demanem que difongueu les vostres creacions amb la mateixa llicència oberta i en reconegueu l’autoria i la font.